بیمارستان دامپزشکی درین

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین

بسیاری از مراجعین محترم به بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین، برای چکاپ کردن حیوانات خود و گرفتن مشاوره جهت اعمال بهترین شیوه های مراقبتی از حیوانات خود می آیند. در این بخش به چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین می پردازیم.

این کیس برای انجام چکاپ به بخش اگزوتیک بیمارستان منتقل شد.

بيمارستان دامپزشکي شبانه روزی درين:

نام حیوان: بلفی

نوع و نژاد حیوان: خوکچه هندی

سن: ۱ سال و ۶ ماه

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین

علت مراجعه به دامپزشکي:

علت مراجعه صاحبین بلفی چکاپ و مشاوره بود که بلفی تحت چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین قرار گرفت.

برخی مشاوره های لازم بعد از چکاپ:

صاحبین بلفی برای مشاوره و نگه داری هر چه بهتر حیوان به دامپزشکی مراجعه کردند. به گفته ی صاحب بلفی، عمده غذای بلفی را کاهو و میوه تشکیل میداد که طبق گفته دکتر این تغذیه اصلا مناسب این حیوان نیست و بهترین غذا برای خوکچه هندی یونجه است که باعث جلوگیری از رشد دندان های این حیوان میشود.

همچنین دکتر دندان های این حیوان را چک کرد که رشد زیادی نداشتند وگرنه باید به بخش دندانپزشکی و جراحی دامپزشکی درین ارجاع داده می شد.

در معاینه بالینی کمی مشکل ریزش مو در پشت گوش دیده شد که طبق گفته صاحب حیوان مدت زمان طولانی ایجاد شده و بدون تغییر مانده است. که دکتر ان را ارثی تشخیص دادند ولی باید زیر نظر صاحب حیوان باشد که اگر پیشرفت کرد مجدد به بیمارستان دامپزشکی مراجعه کنند.

خوکچه هندی چیست؟

در پاسخ به این سوال که ” خوکچه هندی چیست؟ ” باید گفت که برخلاف نام این حیوان، نه به خوک ها ربطی دارد و نه به هندوستان و حتی در صورتی که انگلیسی ها به آن خوک گینه می گویند، به گینه نیز ربطی ندارد بلکه از جونده ای خون گرم است که خویشاوندان خرگوش به شمار می آید.

تاریخچه خوکچه هندی

اگر نگاهی به تاریخچه خوکچه هندی ها بیندازیم متوجه میشویم خیلی قبل تر آنکه اسپانیایی ها به آمریکا قدم بگذارند و این حیوان به اروپا راه پیدا کتد، اینکاها علاوه بر دست آموز کردن این حیوان، از گوشت آن برای تغذیه استفاده میکردند و همچنین در طب سنتی و مراسم مذهبی آنان نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

بنابراین خوکچه هندی بومی آمریکای جنوبی به شمار می رود و بعد ها پس از کشف قاره آمریکا، در قرن ۱۶ به اروپا راه یافت و در آن جا نیز آن ها را می خوردند و در حال حاضر در کشور های پرو و اکوادور نیز از آن تغذیه می کنند.

شکل ظاهری خوکچه هندی

خوکچه هندی جونده نسبتا بزرگی است که طول آن به ۲۰ الی ۲۵ سانتمتر و وزن آن به چیزی بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم می رسد. همانطور که از شکل ظاهری خوکچه هندی پیدا است، در پاهای جلوی خود چهار انگشت و در پاهای پشتی، سه انگشت دارد و چنگان های پهنی نیز دارد.

طول عمر خوکچه هندی

با توجه به آمار هایی که وجود دارد، بیشترین طول عمر خوکچه هندی که در کتاب گینس ثبت شده است، ۱۴ سال و ۱۰ ماه و ۲ هفته بوده است. اما به طور معمول خوکچه هندی بین ۴ تا ۵ سال و در صورت شرایط خوب زندگی تا ۸ سال نیز عمر می کند.

مطلبی که مطالعه کردید درباره چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی درین بود که امید داریم مفید فایده شما عزیزان قرار گرفته باشد.


بخش هاي مختلف بيمارستان دامپزشکي درين

جهت سهولت استفاده شما مخاطبين گرامي بخش هاي مختلف و مورد نياز شما عزيزان در اين قسمت آورده شده تا در صورت نياز به بررسي هر يک از آن ها بپردازيد. پس از انتخاب بخش مورد نظر خود تنها با يک کليک بر روي آن مي توانيد آن را مشاهده کنيد:

  1. بخش عمومي
  2. بخش تخصصي
  3. بخش پرندگان و جوندگان
  4. بخش آبزيان و حيوانات خاص (اگزوتيک)
  5. بخش حيوانات حيات وحش


معرفی بخش اگزوتیک دامپزشکی درین:

بیمارستان دامپزشکی درین از مجهزترین، معتبرترین و بزرگترین مراکز درمانی حیوانات خانگی بوده که دارای مجوز ها و گواهینامه های با ارزشی چون ISO IWA1 2005 ( ایزو مدیریت کیفیت ، مراکز بهداشتی و درمانی) و همچنین گواهینامه ISO 26000 ( ایزو مسئولیت پذیری اجتماعی در زمینه دامپزشکی ) می باشد که در محیطی بسیار زیبا و تخصصی خدمات گوناگونی را در بخش های مختلف ارائه می دهد که از جمله بخش آبزیان و حیوانات خاص (اگزوتیک) است.

در بخش ماهی ها و آبزیان بیمارستان شبانه روزی درین امکان معاینه و درمان ماهیان زینتی، لاک پشت و کلیه آبزیان را زیر نظر متخصصین و جمعی از مشاوران زبده این عرصه صورت می پذیرد.

همچنین در بخش حیوانات خاص (اگزوتیک) که شامل حیواناتی چون انواع خزندگان ،دوزیستان ،پستانداران کوچک ،بی مهرگان ، کولا ، ایگوانا و … مشاوران و متخصصان دامپزشکی درین آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه معاینه، تشخیص انواع بیماری ها و درمان این گروه از حیوانات می باشد.

برای دیدن خدمات ما در بخش آبزیان و حیوانات خاص (اگزوتیک) می توانید اینجا کلیک کنید.


مطالب و اخبار تخصصی را در سایت دامپزشکی درین دنبال نمایید.

اخبار دامپزشکی

دامپزشکی درین با خدمات متنوع خود، تنها بیمارستان دامپزشکی مجهز در شرق تهران می باشد. بیمارستان و کلینیک دامپزشکی درین به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. جهت دریافت اطلاعات کاملتر با ما تماس حاصل نمایید.


آدرس دامپزشکي شبانه روزي درين:

بزرگراه رسالت – بين چهار راه سرسبز (آيت) و مدائن – پلاک ۵۸۴ – مجتمع درين .

شماره تلفن هاي ثابت :

۷۷۱۳۰۵۴۰ ۰۲۱ – ۷۷۱۳۰۵۴۱ ۰۲۱

۷۷۱۳۰۵۴۲ ۰۲۱ – ۷۷۴۹۹۱۴۷ ۰۲۱

۷۷۰۹۳۷۸۱ ۰۲۱ – ۷۷۱۳۰۵۳۹ ۰۲۱

شماره تلفن تماس هاي اينترنتي بيمارستان دامپزشکي درين:

۰۹۱۲۵۹۸۴۶۴۰ – ۰۹۰۲۷۷۷۹۰۰۸ – ۰۹۰۲۷۷۷۹۰۰۷

آدرس شبکه هاي اجتماعي :

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی

تلگرام

https://telegram.me/dorrinpethospital

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی

اينستاگرام

https://www.instagram.com/dorrin_pet_hospital

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی

آپارات

https://www.aparat.com/dorrinpethospital

چکاپ خوکچه هندی در بیمارستان دامپزشکی

لينک آدرس

https://goo.gl/maps/g4NHnstPMGn


دیدگاه ها بسته شده است