بیمارستان دامپزشکی درین

علائم تشخیص بارداری خرگوش ماده

علائم تشخیص بارداری خرگوش ماده

علائم تشخیص بارداری خرگوش ماده

علائم تشخیص بارداری خرگوش ماده:

بارداری در خرگوش علامت خاصی ندارد و اصولا تشخیص خرگوش باردار آسان نیست ، مگر اینکه تعداد بچه ها زیاد باشند و در آن هنگان تورم شکم خرگوش ملموس خواهد بود . تنها علامت بارداری در خرگوش تغییرات دمای بدن حیوان است که در نتیجه ء تغییرات هورمونی حاصل می گردد ، و در بارداری کاذب نیز ظاهر می شود.

و البته کندن پشم ها توسط خود حیوان در مراحل آخر بارداری برای ساختن لانه . بعضی از خرگوش های مادر پشم خود را نمی کنند تا روز قبل از زایمان و برخی دیگر دقیقا بعد از زایمان این کار را می کنند .

اگر خرگوش ماده شما با خرگوش نری بوده ، سی و سه روز بعد از ملاقات دو خرگوش، منتظر بچه خرگوش ها باشید .
۲۴ روز بعد از جفتگیری ، لا نه ای برای خرگوش ماده فراهم کنید . جعبه باید چهار اینج از بدن خود مادر بزرگتر باشد . اگر جعبه خیلی بزرگ باشد خرگوش مادر از ان به عنوان محل خوا استفاده می کند و این می تواند به نوزادان آسیب برساند .

همچنین جعبه های خیلی بزرگ ممکن است به عنوان محل ادرار توسط خرگوش مادر مورد استفاده قرار گیرند .
به خرگوش باردار خود به همانگونه و اندازه غذا بدهید که قبلا می دادید .بیش از حد غذا دادن به خرگوش باردار ممکن سبب ایجاد افزایش وزن گردد و مشکلاتی را در پی داشته باشد .

این روال را ادامه دهید تا روزی که او زایمان کند و از آن پس به او همان اندازه غذا دهید که درخواست می کند . این روال را ادامه دهید تا روزی که بچه خرگوش ها از شیر گرفته شوند . در این هنگام احتمالا خرگوش ما ضعبف و لاغر به نظر می رسد .

تهیه شده توسط تیم بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاه ها بسته شده است