بیمارستان دامپزشکی درین

پارو ویروس در سگ

پارو ویروس در سگ

پارو ویروس در سگ

درمان حیوانات خانگی و امکان بستری حیوانات همراه با فراهم بودن فضای پانسیون حیوان در بیمارستان دامپزشکی درین و انجام خدمات درمان حیوانات خانگی در کلینیک دامپزشکی تخصصی مستقر در بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین مانند کلینیک پرندگان ، کلینیک اگزوتیک ، کلینیک داخلی ، کلینیک جراحی، کلینیک دندانپزشکی حیوانات ، کلینیک چشم حیوانات و سایر امکانات به همراه کادر متخصص این مرکز را بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمان حیوانات خانگی در میان علاقمندان و دوستداران حیوانات مشهور نموده است. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان سگی بودیم که به علت اسهال و استفراغ و احتمال وجود بیماری پارو ویروس در سگ به بیمارستان آورده شده بود.

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت مینماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد.

بخش داخلى بيمارستان دامپزشکی درين دپارتمان حیوانات خانگی کلینیک دامپزشکی حیوانات درین

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: سگ
  • نژاد: –
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: ۷۰۰ گرم
  • سن: –

بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی میزبان مراجعه کننده ای بود که توسط سرپرست خودش، برای مشکل اسهال و بی اشتهایی جهت معاینه و درمان به بیمارستان دامپزشکی درین آورده شده بود.

علت مراجعه:

به گفته صاحب حیوان توله سگ بعد از مراجعه ی قبلی بی حال تر شده و اشتهاش هم کم شده به طوری که آخرین وعده غذایی را بالا آورده و دیگر هیچ شیشه شیری را به دهان نمی گیرد و اینکه به دفعات در روز اسهال می کند و به همین دلیل هنگام تمیز کردن مقعد حیوان جیغ می کشد و سوزش دارد.

معاینه :

پس از انجام معاینات اولیه توسط پزشک معالج، ابتدا دمای بدن حیوان اندازه گیری گردید که بعد از گرفتن دمای بدن بیمار شخص شد دمای بدن توله سگ بسیار پایین است به طوری که ترمومتر low رانشان داد یعنی دمای بدنش زیر ۳۲ درجه می باشد.

در ادامه دکتر تست cpv گرفتند و کیت مثبت شدکه نشانه وجود بیماری پاروو ویروس در حیوان است و علائم بیمار هم آن را تایید می کنند.

درمان:

پاروو ویروس بیماری بسیار خطرناک و کشنده محسوب می شود و باید داروها به موقع به بیمار داده شود.

از این رو پزشک معالج موارد زیر را برای کیس تجویز کردند و نحوه صحیح مصرف آنها به صاحب حیوان آموزش داده شد:

دارو ها:

Infanion pextore saline

Vial ampicillin

Vial ceftnare

Ampule ranitidine

Ampule meto depred

Ampule vit B complex

بیماری پارو ویروس در سگ :

پاروو ویروس يك بيماري ويروسي مسري است که اغلب توله سگ ها را مبتلا می کند و باعث التهاب بسيار شديد روده می شود.

این ویروس به گلبولهاي سفيد حمله كرده و باعث كاهش گلبول های سفيد می شود.

اين بيماري شانس زندگي كردن را تا پنجاه درصد كاهش ميدهد.

علایم بیماری شامل:

بیحالی(lethargy)

بی اشتهایی( anorexia)

اسهال و استفراغ

️نکاتی که در پارو ویروس باید رعایت شوند:

حیوان حتما جدا از سایر توله سگ ها قرار بگیرد و از کیسه آب گرم برای بالا آوردن دمای بیمار استفاده شود.

در صورت مشاهده علائم بیماری جهت جلوگیری از پیشرفت آن و افزایش شانس بهبودی حیوان، سریعا به بیمارستان یا دامپزشک متخصص مراجعه نمایید.

پارو ویروس در سگ

پارو ویروس در سگ

گزارش از زهره معینی دانشجوي دكتري دامپزشكي کار آموز دپارتمان داخلی کلینیک دامپزشکی بخش درمان حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی درین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.