بیمارستان دامپزشکی درین

شکستگی استخوان گربه

شکستگی استخوان گربه

شکستگی استخوان گربه

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی شکستگی استخوان گربه پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

کلینیک دامپزشکی حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین

توضیح در مورد شکستگی استخوان گربه:

استخوان های گربه ها از نظر ساختاری مشابه استخوان های انسان است. آنها از حرکت بدن پشتیبانی می کنند و از ساختارهای داخلی مانند اندام ها محافظت می کنند. استخوان ها همچنین حاوی مغز استخوان هستند، جایی که گلبول های قرمز و سفید خون جدید ایجاد می شود. اگرچه گربه ها معمولا حیواناتی برازنده هستند، اما همیشه روی پاهای خود فرود نمی آیند و در نتیجه ممکن است استخوانی بشکنند.

شکستگی یا شکستگی در گربه ها بیشتر پس از افتادن، پا گذاشتن، برخورد با ماشین یا حمله حیوان بزرگتر اتفاق می افتد.

شکستگی استخوان ران (استخوان ران) شایع ترین شکستگی در گربه ها است. شکستگی های ساق پا (درشت نی) و بعد از آن شکستگی های لگن، استخوان فک، پنجه و دم قرار دارند.

شکستگی ها به طور کلی بر اساس نوع استخوان، ناحیه استخوان، شدت (تعداد تکه های استخوان شکسته) و الگوی (زاویه) شکستگی طبقه بندی می شوند.

علائم شکستگی استخوان در گربه ها

گربه ها شکارچیان قوی هستند و در پنهان کردن درد خود خوب هستند. این می تواند مراقبت از یک گربه بیمار یا آسیب دیده را دشوار کند. اکثر گربه‌هایی که استخوان‌هایشان شکسته است، حداقل نشانه‌های ظریف ناراحتی را نشان می‌دهند. برخی از علائمی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • سر و صداکردن : گریه کردن، غرغر کردن، افزایش میو یا غرغر کردن
  • تغییر در حرکت : زیاد یا اصلاً راه نرفتن، به اندام خاصی وزن ننداختن، دم خود را تکان ندادند، یا دم خود را سست نگه نداشتند.
  • تغییر در رفتار : عدم تمایل به پریدن، کشش، یا خراشیدن به طور معمول. نظافت نکردن خود، یا غر زدن و خش خش کردن هنگام نوازش
  • کاهش اشتها : پرهیز از غذا ممکن است نشان دهنده شکستگی فک یا درد در رسیدن به ظرف غذا باشد.
  • تورم یا کبودی
  • صدمات دیگر : بریدگی، خراش یا کبودی در مناطقی که ممکن است آسیب دیده باشد

اگر استخوان گربه شما شکسته شود چه باید کرد؟

اگر شک دارید که گربه شما استخوان شکسته ای دارد، مطمئن شوید که هنگام بررسی بدنی آنها ایمن هستید. مهم نیست که گربه شما به طور معمول چقدر مهربان است، در هنگام درد، هر گربه ای می تواند گاز بگیرد.

شکستگی ها و جراحات شدید می توانند باعث شوک گربه شما شوند. اگر گربه شما به زمین افتاد، تشنج داشت، لثه های رنگ پریده یا آبی رنگ داشت یا با دهان باز نفس می کشید، فوراً او را نزد دامپزشک ببرید.

هر ناحیه ای که خونریزی دارد یا جایی که استخوان قابل مشاهده است با یک پارچه تمیز بپوشانید. سپس گربه خود را با دقت در حوله یا پتو بپیچید و برای درمان ببرید.

سعی نکنید هیچ استخوان شکسته ای را خودتان تنظیم کنید. تا زمانی که گربه شما توسط دامپزشک معاینه نشود، استخوان ها باید تا حد امکان کمتر دچار اختلال شوند.

سعی کنید سایر حیوانات خانگی و کودکان را از گربه آسیب دیده خود دور نگه دارید.

نحوه برخورد دامپزشکان با استخوان های شکسته در گربه ها

نحوه درمان شکستگی ها به محل و نوع شکستگی و استخوانی که شکسته شده بستگی دارد. عوامل دیگر عبارتند از سن، وزن و سلامت کلی گربه، سن آسیب و اینکه آیا جراحات دیگری وجود دارد یا خیر.

دامپزشکان شکستگی استخوان را با استفاده از روش های زیر درمان می کنند:

  • اسپلینت ها برای تثبیت شکستگی های خاصی که مفاصل بالا و پایین شکستگی را می توان بی حرکت کرد، استفاده می شود. آتل و گچ گیری نیاز به تعویض بانداژ هفتگی توسط دامپزشک شما دارد.
  • ممکن است برای تنظیم مجدد استخوان ها به جراحی نیاز باشد. میله ها، صفحات، پیچ ها یا سیم ها برای تثبیت شکستگی یا نگه داشتن استخوان های نابجا در یک موقعیت ثابت استفاده می شوند. تمام شکستگی‌های باز، جایی که استخوان شکسته از طریق زخم قابل مشاهده است، نیاز به ترمیم جراحی دارند.
  • ممکن است قطع عضو با شکستگی های بسیار شدید در نظر گرفته شود. ممکن است به عنوان سریعترین راه برای سلامت و بدون درد حیوان خانگی شما توصیه شود. خوشبختانه، اکثر گربه‌ها با قطع عضو یا دم به خوبی عمل می‌کنند و سریع‌تر از گربه‌هایی که جراحی تثبیت کرده‌اند به حالت عادی باز می‌گردند.
  • استراحت جعبه/قفس برای برخی از شکستگی‌های ساده، جایی که استخوان‌ها هنوز در حالت عادی قرار دارند، مورد نیاز است. اینها را می توان با محدود کردن شدید حرکت درمان کرد. این گزینه می تواند عوارض جانبی داشته باشد که دامپزشک می تواند آن را برای شما توضیح دهد.

اگر برای درمان گربه نیاز به عمل جراحی یا قطع عضو باشد، ممکن است به یک جراح دامپزشکی ارجاع داده شوید.

شکستگی استخوان گربه

بازیابی و مدیریت استخوان های شکسته در گربه ها

صرف نظر از نوع ترمیم یا درمان، گربه شما پس از شکستگی به استراحت نیاز دارد. دامپزشک شما مدت و نوع استراحتی که حیوان خانگی شما نیاز دارد را به شما می گوید. اغلب توصیه می‌شود که اسباب‌بازی‌ها، درختان گربه و سایر مواردی که حرکت را تشویق می‌کنند را تا زمانی که گربه‌تان برای فعالیت عادی پاک شود، بردارید.

گربه‌های با استخوان شکسته معمولاً در حین بهبودی در خانه به داروهای ضد درد و ضد التهابی نیز نیاز دارند و شکستگی‌های باز معمولاً نیاز به درمان با آنتی‌بیوتیک دارند.

اگر گربه شما گچ یا آتل دارد، مواد بانداژ را تمیز و خشک نگه دارید. آتل ها همچنین نیاز به تعویض منظم بانداژ دارند. اما اگر خیس یا کثیف شد باید زودتر عوض شود. تغییر بانداژ باید توسط دامپزشک شما انجام شود. این روند می تواند برای گربه شما دردناک باشد و ممکن است نیاز به آرام بخش باشد.

به گربه هایی که جراحی استخوان انجام داده اند و گربه هایی که گچ یا آتل دارند به احتمال زیاد یک قلاده الیزابتی داده می شود تا از جویدن بخیه ها یا بانداژها جلوگیری شود. استخوان های شکسته در گربه ها بسته به نوع شکستگی، محل آن، سن و سلامت گربه و درمان انجام شده معمولاً در عرض ۶ تا ۱۲ هفته بهبود می یابند.

گربه‌هایی که مسن‌تر هستند، اضافه وزن یا چاق هستند، مشکلات پزشکی دیگری مانند دیابت یا بیماری قلبی دارند یا شکستگی‌های پیچیده‌ای دارند، معمولاً بهبودی بیشتر طول می‌کشد. دامپزشک شما عکس برداری دوره ای با اشعه ایکس را برای نظارت بر روند بهبود توصیه می کند.

گردآورنده: واحد تولید محتوای بیمارستان دامپزشکی درین

منبع: https://www.petmd.com/cat/conditions/musculoskeletal/broken-bones-cats

 


بیمارستان دامپزشکی در تهران

بسیاری از صاحبان و سرپرستان حیوانات خانگی به محض روبرو شدن با مشکل در دنیای مجازی بدنبال ” بهترین دامپزشکی ” می گردند و با سرچ کلماتی مانند

  • ” بهترین دامپزشکی تهران “
  • و یا ” بهترین دامپزشکی مرکز “

تلاش در یافتن ” بهترین درمانگاه حیوانات ” و یا ” بهترین دامپزشکی کشور ” می کنند. برخی بدنبال جملاتی مانند ” بهترین کلینیک دامپزشکی ” و امثال آن مانند ” بهترین درمانگاه دامپزشکی ” می گردند و البته صاحبان پرندگان این جستجو را با جملاتی مانند

  • ” بهترین کلینیک پرندگان “
  • و یا ” بهترین بیمارستان دامپزشکی “

سرچ و پیگیری می کنند.

هرگز نباید فراموش کرد ، بیمارستانهای دامپزشکی حیوانات خانگی , و مراکز دامپزشکی در تهران بعنوان یکی از نهادهای مهم در نظام نوین درمان و بهداشت و سلامت جامعه مطرح می باشد. و از این جهت دارا ی اهمیت هستند که منابع عظیمی از سرمایه های انسانی ،مالی و تجهیزاتی را مورد استفاده و کاربردی در مراکز دامپزشکی در پایتخت و حتی دامپزشکی در خاورمیانه قرار می دهند تا ضمن مسئولیت تامین و حفظ “سلامت حیوانات خانگی ” که موجب ارتقا بهداشت و سلامت افراد و نهایتا جامعه را فراهم می نمایند نقشی اساسی بعنوان ستیا در دامپزشکی و رفع مشکلات اجتماعی از جمله اشتغالزائی را نیز عهده دار یاشند و رابطه ایرانیان و دامپزشکی را بیش از پیش نمایان گردانند

دامپزشکی حیوانات کوچک در بیمارستان دامپزشکی درین بعنوان یک مرکز دامپزشکی در شرق پاسخگوی نیازهای دامپزشکی در مرکز بوده و بعنوان دامپزشکی مرکزی کشور مطرح و همچنین بواسطه دسترسی بزرگراهی راحت و خارج از طرح پاسخگوی صاحبان حیوانات نیازمند به دامپزشکی در نیاوران و حتی دنبال کننده گان دامپزشکی در پاسداران و یا سایر متقاضیان دامپزشکی ایران می باشد و بی شک حیوانات خانگی همشهریان و حتی سایر حیوانات ایرانیان در دامپزشکی درین تجربه بهتری خواهند داشت.

 


آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله

  1. بخش جراحی حیوانات ،
  2. داروخانه دامپزشکی ،
  3. آزمایشگاه حیوانات ،
  4. رادیولوژی
  5. و سونوگرافی

همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند

  • پت شاپ
  • و اصلاح و شستشوی حیوانات
  • و بستری حیوانات
  • و سایر خدمات و امکانات

در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند.

همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

از آنجائی که بواسطه رشد جامعه شهرنشینی و نگهداری حیوانات خانگی بصورت روز افزون در حال رشد است و متعاقب آن خطر بروز حوادث و اتفاقات برای این موجودات بیش از پیش وجود دارد ایجاد واحدی بعنوان

  • “اورژانس حیوانات “
  • یا “فوریتهای دامپزشکی “
  • و “امداد و اورژانس دامپزشکی “

از نیاز های جامعه میباشد ” بیمارستان دامپزشکی ” درین اقدام به راه اندازی بخش ” امداد و فوریتهای دامپزشکی ” و راه اندازی ” کلینیک سیار حیوانات ” یا کلینیک سیار دامپزشکی ” با تهیه و تجهیز ” آمبولانس دامپزشکی ” که در واقع از آن بعنوان ” آمبولانس حیوانات خانگی ” نام برده می شود نموده تا خدمات ” اورژانس و امداد و فوریتهای دامپزشکی ” را بهتر و سریعتر ارائه نماید.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۰/۳۰ صبح الی ۲۴ شب ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.