بیمارستان دامپزشکی درین

درمان آهو و شکستگی و عفونت پا

درمان آهو و شکستگی و عفونت پا در کلینیک دامپزشکی درین

بیمارستان دامپزشکی درین حسب وظیفه مراکز درمانی و بعنوان یک بیمارستان حیوانات ، که متشکل از انواع کلینیک دامپزشکی و پت شاپ همراه با متخصصین و کادر کار آزموده ، مخصوص حیوانات خانگی و اصلاح و شستشو حیوانات ، درمان پرندگان و درمان حیوانات خاص و اگزوتیک فعالیت می نماید در بحران ویروس کرونا بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی و همراه شما می باشد. در این مطلب در بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی درین میزبان یک قلاده آهو بودیم که توسط سرپرست و محافظت کننده اش برای درمان آهو و شکستگی و عفونت پا به بیمارستان آورده شده بود.

بخش کلینیک دامپزشکی حیوانات حیاط وحش ، بيمارستان دامپزشكي شبانه روزی درين

مشخصات بیمار
  • نوع حیوان: آهو
  • نژاد: –
  • جنسیت: –
  • نام: –
  • وزن: –

بخش حیوانات خاص بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در دپارتمان کلینیک دامپزشکی حیوانات حیات وحش، اگزوتیک و حیوانات خاص، میزبان مراجعه کننده ای بود که یک قلاده آهوی بیمار را با مشکل شکستگی و ورم شدید مچ پا به بیمارستان آورده بود.

علت مراجعه:

این روزها که همه نگران و درگیر با بیماری کرونا هستیم بیمارستان دامپزشکی درین میزبان مراجعه یک قلاده آهو توسط سرپرست و محافظت کننده حیوان بود که با مشکل شکستگی مچ پای حیوان رو به رو شده و حیوان را به بیمارستان آورده بود.

درمان آهو و شکستگی و عفونت پا
آهو و شکستگی و عفونت پا و درمان آن

معاینه :

متاسفانه پای آهوی بی زبان به بعلت شکستگی و عدم رسیدگی عفونت شدید در مفصل همراه با التهاب و تورم روبر و شده و در شرایطی نه چندان مطلوب به بخش کلینیک دامپزشکی حیوانات حیاط وحش بیمارستان دامپزشکی درین آورده شد. در ابتدای معاینات انجام شده توسط دکتر ایرانی نژاد عفونت و شکستگی مشخص و برای بررسی دقیق تر حیوان به بخش رادیولوژی ارجاع شد.

درمان:

به منظور آماده شدن حیوان برای جراحی و درمان شکستگی لازم بود تا تورم و عفونت ناحیه مچ شکسته در ابتدا درمان گردد و از آنجائی که بواسطه گذشت زمان نسبتا طولانی عفونت سفت و غیر قابل تخلیه با سرنگ بود با استفاده از بی حسی و ایجاد شکاف در ناحیه ملتهب، نسبت به تخلیه عفونت اقدام شد.

متاسفانه عفونت تا به مرحله صدمه زدن به استخوان نیز پیش رفته که نیاز به رسیدگی و درمان خاص دارد و پس از بدست آوردن بهبودی و بررسی مجدد، اقدام به رفع مشکل شکستگی انجام خواهد پذیرفت .

آهو و شکستگی و عفونت پا و درمان بیماری
درمان آهو و شکستگی و عفونت پا در بیمارستان دامپزشکی درین

درمان آهو و شکستگی و عفونت پا در کلینیک دامپزشکی درین


آهو و شکستگی و عفونت پا
آهو و شکستگی و عفونت پا

درمان آهو و شکستگی و عفونت پا

مدیریت و کادر درمان بیمارستان دامپزشکی درین، همواره یادآوری و توصیه می نماید که حیوانات حیات وحش همچون آهو بعنوان یک حیوان خانگی محسوب نگردد و انها را در طبیعت رها و آزاد بگذارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.