بیمارستان دامپزشکی درین

بیماری پروستات در سگ ها

بیماری پروستات در سگ ها

بیماری پروستات در سگ ها

در این مطلب در بخش مقالات بیمارستان دامپزشکی درین به بررسی ببیماری پروستات در سگ ها پرداخته ایم و مواردی را که در این زمینه باید با آنها آشنا شوید را شرح داده ایم.

بیماری پروستات در سگ ها

معرفى بيمارى: chronic bacterial prostitis ( CBP )

اين بيمارى دومين اختلال شايعات پروستات در سگهاى عقيم نشده ميباشد،اين عارضه اغلب با bph اتفاق مي افتد

باكتريهايى كه باعث CBH ميشوند معمولا از راه يورترا و يا از طريق خون به پروستات ميرسند. باكتريهاى پاتوژن شايع در قسمت انتهايى مجارى ادرارى نظير اشرشيا كلاى،پزدوموناس،پروتئوس،استاف و استرپ معمولا باعث اين بيمارى ميشوند

علائم بالينى:

عفونتهاى دستگاه ادرارى: هماچورى و ترشحات خونى تا چركى يورترا خروج ترشحات چركى يا خونى به صورت پيوسته يا منقطع از آلت بدون ارتباط با ادرار مي باشد. اين علامت به علت افزايش ترشحات پروستات مي باشد.

يبوست: از علائم ثانويه ميباشد حيوان بدليل جلوگيرى از درد ناشى از دفع از مدفوع كردن خوددارى ميكند

تشخيص:

تشخیص این بیماری بر اساس تاريخچه،علائم بالينى و تصويربردارى مي باشد

نماى اولتراسونوگرافى، پارانشيم پروستات خشن و هيپراكو مي باشد كه ممكن أست از bph قابل تفريق نباشد همچنين نقاط مينراليزه در پارانشيم پروستات ممكن است ديده شود كه ممكن است با نئوپلاسم پروستات قابل تفكيك نباشد.

در بررسى مايع پروستات نوتروفيل هاى دژتراتيو خواهيم داشت همچنين در كشت مايع در هر MI ١٠٠٠٠ باكترى رشد خواهد كرد.

️برخلاف CBP انسان در سگ، وزن مخصوص و غلظت كلسترول،روى و ph مايع پروستات دچار تغيير نمي شود.️

بیماری پروستات در سگ ها

بیماری پروستات در سگ ها

️درمان:

به دليل وجود سدخونى پروستات درمان دارويى عفونت پروستات مشكل ميباشد همچنين در صورتيكه درمان صورت نگيرد عفونت از كپسول پروستات خارج گشته و وارد حفره شكمى شده و به دنبال آن ممكن است پريتونيت داشته باشيم.

تنها آنتى بيوتيكهاى غير يونيزه توانايى عبور از كپسول پروستات را دارند :

Trimethoprim-sulfamethoxazole-erythromycin-clindamycin-enrofloxacin-chloramphenicol از دسته آنتى بيوتيكهايي هستند كه مي توانند به راحتى وارد پروستات شوند. داروهايي كه حلاليت چربى پايين دارند نظير سفالسپورين ها – پنى سيلين-آمپى سيلين نمي توانند از سلولهاى اپيتليال پروستات عبور كنند.

درمان آنتى بيوتيكى بايد ٤تا ٦ هفته به طول انجامد حتى اگرزودتر از آن علائم بالينى بهبود يابد درمانهاى همراه نظير استفاده از ٥ آلفا ردوكتاز اينهيبيتورها مثل فيناسترايد و نيز اخته كردن ميتواند كمك كننده باشد.

گزارش توسط ثمره شاطرى دانشجوى دكتراى دامپزشكى ترم ١١ دانشگاه علوم تحقيقات براى سايت بيمارستان دامپزشکی درين تهيه و ارسال گرديد.

آشنایی بیشتر با بیمارستان دامپزشکی درین

حضور دامپزشکان و متخصصین دامپزشکی در بیمارستان دامپزشکی درین و وجود بخشها و قسمتهای مختلف منجمله بخش جراحی حیوانات ، داروخانه دامپزشکی ، آزمایشگاه حیوانات ، رادیولوژی و سونوگرافی همچنین امکانات سرم تراپی حیوانات و واکسیناسیون حیوانات و تزریقات و فیزیوتراپی حیوانات و حتی خدمات جانبی مانند پت شاپ و اصلاح و شستشوی حیوانات و بستری حیوانات و سایر خدمات و امکانات در مرکز درمانی و انواع کلینیک حیوانات مستقر در بیمارستان دامپزشکی درین برای انواع پت و حیوان خانگی و پرندگان و حیوانات اگزوتیک و حیوانات خاص ،این امکان را فراهم نموده تا صاحبان حیوانات همراه ، بتوانند با مراجعه حضوری و دوره ای پت خود را مورد معاینه و برسی دوره ای قرار داده و از سلامت او مطمئن شوند. همچنین چنانچه بیماری و مشکلی برای پت و پرنده و یا حیوان خانگی و اگزوتیک پیش آمد، اقدامات درمانی و حتی اورژانسی را بصورت شبانه روزی دریافت کنند.

ساعات کار بیمارستان درین

ساعت کار بخش داخلی، اورژانس، داروخانه، پت شاپ، بستری و رادیولوژی، آزمایشگاه و سایر بخش های بیمارستان دامپزشکی درین  بصورت شبانه روزی می باشد (۲۴ ساعته) و تنها کلینیک تخصصی پرندگان با حضور متخصصین پرنده همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ ( ۱ تا ۹ شب ) ارائه خدمات می نماید.

لازم به ذکر است چنانچه علاقه به نگهداری از سگ و یا گربه در منزل و یا محیط کار را دارید، بیمارستان دامپزشکی درین با همکاری متخصصین حیوانات خانگی در بخش های ویژه و مجهز برای درمان این حیوانات، همه روزه آمادگی درمان، معاینه و ویزیت دوره ای حیوان شما را در بخش کلینیک حیوانات بیمارستان دامپزشکی درین را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.