بیمارستان دامپزشکی درین

درمان بیرون زدگی غده اشکی پلک در درین

درمان بیرون زدگی غده اشکی پلک در درین

درمان بیرون زدگی غده اشکی پلک در درین

درمان بیرون زدگی غده اشکی پلک در درین:

بخش داخلي بيمارستان شبانه روزي درين
سگ

علت مراجعه:بيرون زدگي غده اشكي پلك سوم(cherry eye).
عارضه چشم گیلاسی یا بیرون زدگی غده اشکی پلک سوم، از رایج ترین مشکلات چشمی است که در سگ ها و گاهی گربه ها دیده می شود.این عارضه در اثر بزرگ شدگی این غده و یا عدم توانایی بافت های اطراف آن در نگهداری این غده اشکی به صورت توده های صورتی رنگ و کاملا مشخص در گوشۀ داخلی چشم دیده می شود که به چشم گیلاسی معروف است. با مرور زمان و در صورت عدم درمان، غده دچار خشکی و آسیب های ثانویه شده، متورم و ملتهب خواهد شد.
بیشترین گزارشات بالینی از وقوع عارضه چشم گیلاسی در نژادهای کوکر اسپانیل، بولداگ انگلیسی، بیگل، پکنیز، بوستون تریر، داشهوند، شیتزو و لهاسا آپسو بوده و در گربه تنها در نژاد برمه ای گزارش شده است.
چشم گیلاسی در بیشتر موارد در سنین کمتر از یک سال رخ میدهد و وقوع آن در سگها به مراتب متداول تر از گربه ها است.
در درمان موقتي قطره اشك مصنوعي (تيرلوز).
تجويز مي شود.
تنها درمان موثر و قطعی در این بیماران، جراحی است. درحال حاضر ۲ تکنیک متفاوت جهت جراحی این عارضه در محل اولیه خود وجود دارد.با توجه به اینکه ۲۵ الی ۴۰ درصد اشک چشم توسط این غده ترشح می شود، برداشت آن می تواند مشکلاتی مانند خشکی ملتهمه و قرنیه و عوارض متعاقب آن را به همراه داشته باشد. بنابراین تکنیک جدید تری که امروزه توصیه می شود، جاگذاری غده با روش های بخیه مخصوص در محل خود در پلک سوم است که نسبت به روش اولیه احتمال خشکی ملتهمه را از ۴۸ درصد به ۱۴ درصد کاهش میدهد.

درمان بیرون زدگی غده اشکی پلک در درین

دیدگاه ها بسته شده است