بیمارستان دامپزشکی درین

بیمارستان دامپزشکی – آموزش محل ادرار سگ ها

بیمارستان دامپزشکی - آموزش محل ادرار سگ ها

بیمارستان دامپزشکی – آموزش محل ادرار سگ ها

در این مطلب بیمارستان دامپزشکی درین قصد ارائه آموزشی در زمینه محل ادرار سگ ها دارد
برای کسانی که تازه صاحب سگ شده اند و در نتیجه در امر نگهداری سگ مبتدی هستند توالت کردن نابه جا معضل بزرگیست ، اما با کمی صبر و حوصله می توان آن را حل نمود . سگ ها معمولا تمایل دارند در جاهایی که خودشان یا سایر سگ ها توالت کرده اند اقدام به ادرار و مدفوع نمایند . بنابراین اگر برایشان ممکن باشد به چنین محل هایی خواهند رفت .

 

بیمارستان دامپزشکی - آموزش محل ادرار سگ ها

 

آموزش محل توالت کردن به توله سگ ها

توله سگ ها به طور حتم پس از نوشیدن مایعات یا بیدار شدن از خواب و در عرض نیم یا یک ساعت پس از خوردن غذا ادرار یا دفع مدفوع می کنند ، لذا در این موقع حیوان را به محلی که برای توالت کردن در نظر گرفته اید منتقل کنید و نگه دارید . این محل ممکن است قسمتی از منزل که توسط ورزنامه پوشیده شده باشد یا اینکه محلی خاص برای حیوان تعبیه شده باشد . قبل و بعد توالت کردن با توله سگ بازی کنید و در حین حال کلمات خاصی را به زبان بیاورید . این کلمات بعدها به عنوان فرمان یا علامتی جهت توالت کردن به کار خواهد رفت ، اما دقت کنید که این فرمان یا فرمانهای دیگر کاملا متفاوت باشند .

اگر شما به سگ مهلت دادید تا از خانه خارج شود و عمل دفع را انجام دهد ولی سگ پس از بازگشت به خانه زمین یا فرش را کثیف نمود ، بایستی به او بفهمانید که کارش اشتباه بوده و با گفتن واژه ی “بد” حیوان را سرزنش نمایید . چندین با این وازه را تکرار کنید و سپس با عجله او را به بیرون از خانه ببرید . اگر باز بیرون خانه مدفوع کرد او را تشویق کنید . اگر تازه صاحب یک توله سگ شدید ، تعطیلات آخر هفته تان را به آن اختصاص دهید و کل روز را جهت تربیت و تعلیم توالت رفتن صرف کنید . اگر شما در زمان بیدای توله سگ آن را تحت نظر قرار دهید و محل مورد نظرتان جهت دفع کردن را به حیوان نشان دهید ، توله سگ در دفعات از آن محل برای دفع ادرار و مدفوعش استفاد خواهد نمود . اگر چه تعطیلی کسل کننده ای خواهد بود اما بهتر از این است که به به طور منقطع ساعت ها یا روزها را صرف تعلیم توالت رفتن به سگ نمایید . به توله سگی که سن بیشتری دارد می توان به طور کامل در خلال یک تعطیلی آخر هفته توالت رفتن را آموخت .

از تنبیه توله سگ هایی که به اشتباه در جاهای ممنوع توالت می کنند اجتناب کنید و به جای تنبیه کردن واژه های “بد” یا کلمه ی “نه” را چندین بار با لحنی عصبانی تکرار نمایید . دوباره یادآوری می شود که توله سگ هایی که به طور آزادانه در خانه در خانه رفت و آمد دارند معمولاً در جاهای ممنوع نیز توالت می کنند . برای جلوگیری از این کار آنها ، وقتی احساس می کنید حیوان آماده ی دفع کردن است او را به حیاط ببرید و در جای خاصی که کف آن از سایر قسمت ها متمایز است قرار دهید ؛ حیوان خیلی سریع به این محل عادت می کند .

نکات زیر را مورد توجه قرار دهید :

– ایستادن پشت در مشخصه این است که سگ می خواهد جهت توالت کردن به خارج خانه برود .

– سگ ها دوست دارند در محل قبلی شان توالت کند ، لذا با بو کشیدن آن محل را پیدا می کنند .

– وقتی سگ در حال توالت کردن است، با گفتن کلماتی تحسین برانگیز (آفرین) ، سگ را تشویق به این کار نمایید .

افرادی که صاحب سگ های کوچک خانگی هستند نیز تمایل دارند با وجود اینکه سگ توالت کردن روی روزنامه یا داخل جعبه توالت را یاد گرفته است به خارج خانه برود . به منظور تعلیم توالت در خارج خانه ، ابتدا روزنامه و جعبه توالت را به خارج از خانه منتقل کنید و هنگامی که احساس کردید زمان توالت کردن توله سگ فرا رسیده است آن را به خارج خانه هدایت کنید و در محل مورد نظر قرار دهید . توله سگ به کمک قدرت بویایی اش محل توالت کردن را پیدا می کند و لازم نیست شما خودتان را به زحمت بیاندازید . توله سگ پس از مدتی به این محل عادت می کند .

روزنامه ای که برای تشخیص محل توالت در خارج خانه قرار داده اید را به تدریج کوچک و کوچکتر کنید تا اینکه سرانجام کاملا آن را بردارید .

اگر شما صاحب سگ بالغی شدید که راه و رسم زندگی در خانه را آموزش ندیده است ، با آن حیوان مانند یک توله سگ رفتار کنید .

توله سگ ها بعد از غذا خوردن ، آب خوردن ، قدم زدن یا بازی کردن توالت می کنند . قبل از اینکه به سگ یاد دهید جهت توالت کردن به خارج از خانه برود استفاده از روزنامه را در خانه به حیوان بیاموزید . علاوه بر این ، میتوانید از دستشویی های مخصوص این کار استفاده کنید.

در این روش می بایست ظرف دستشویی رو در محل مورد نظر گذاشته و چندین پد در اطراف آن با وسعت بیشتری بگذارید و به طور روزانه از تعداد پد ها کم کنید تا بالاخره روی ظرف دستشویی عادت کند البته می توانید از پد های که آغشته به ادرار شده اند برای پد زیرین ظرف دستشویی سگ استفاده کنید که موثر تر باشد.

در آخر باید این مطلب رو عرض کنم که این آموزش یک پورسه یادگیری زمان بر می باشد که حداقل ۱ تا ۳ هفته زمان مستمر می خواهد پس در میانه راه آموزش ناامید نشوید.

دامپزشکی درین امیدوار است مطلب فوق مفید فایده بوده باشد.

دیدگاه ها بسته شده است